Saturday, December 13, 2014

Cameron Highland Day 2

Salam semua...aktiviti hari kedua di Cameron Highland bermula seawal pukul 8.30 pagi. Lepas breakfast dengan maggi hotcup. Syok betul bila hari sejuk dapat hirup maggi yg panas2. Best but not so healthy. Hahaha...

Tempat pertama yang dituju ialah Boh Tea Plantation Sungai Palas. Jarak dari hotel kitorang cuma 2km lebih tapi ambil masa 15 minit nak sampai sebab jalan yang sempit kat lereng bukit dan penuh liku-liku. Memang perlukan pemanduan yang penuh hati-hati dan tolak ansur dengan kereta lain. Tapi bila dah sampai tu rasa sangat berbaloi sebab pemandangan kebun teh yang sangat cantik.


Sampai sana kena jalan ke atas untuk pergi ke cafe yang macam tergantung tu dan muzium proses teh. Panjat bukit plak sambil dukung Alyaa yg dah 10kg tu. Fuh, penat.... terus pekena teh boh dan pelbagai desert berasaskan strawberry. Memang layan..


Dalam pukul 10 macam tu kitorang ke EQ Strawberry Farm plak untuk rasa sendiri macamana nak petik strawberry. Tempat ni betul-betul sebelah Copthorne hotel tu. Best tul jalan dekat-dekat je. Untuk bayaran petik strawberry, 3 orang mesti petik 1/2kg iaitu RM30. Memandangkan kami 6 orang, kena petik 1kg strawberry. 


Dah puas petik strawberry, kitorang terus ke hotel semula untuk check out dan akhir sekali ke Kea Farm yang juga bersebelahan dengan hotel. Kat sini kitorang shopping pelbagai jenis sayur dan jagung mutiara untuk dibawa pulang. Tak ingat nak snap picture masa shopping sayur. Terlalu asyik katakan. Hahaha... dalam pukul 1tengah hari kitorang pun bergerak balik ke KL semula. Alhamdulillah, cuaca untuk percutian kali ni sangat baik. Encik husband kata next year boleh pergi lagi. Yeay!!

No comments: