Saturday, December 18, 2010

Saturday without husband...

Memanglah bosan gila jawabnya. Kalo Sabtu je takpe, ni dah dekat seminggu actually ditinggalkan. Sepanjang weekdays haru biru bersiap nak gi kerja, nak bersiap kan Sofea untuk gi nursery, driving dalam keadaan merbahaya sebab Sofea dah tak reti duduk dalam car seat. Walaupun dan pasangkan seat belt kat car seat, pandai plak lepaskan diri. Lepas tu boleh plak dia ke seat depan, lepas tu ke belakang balik. Ke depan, ke belakang. Yang paling pening kalo last-last dia lompat ke arah aku yang tengah drive ni. Time tu jugaklah nak susu. Ish, ish ish....memang kena drive slow aje.

Sebab dah haru biru sepanjang weekdays, hari Sabtu aku hantar Sofea ke nursery dalam 2 jam. Pastu dapat aku relaxing myself dengan foot massage. Before massage tu aku dah inform yg aku ni pregnant. Bila tokei kedai tu kata boleh barulah aku proceed.

Kedai ni di suggest oleh member office. Aku memang suka sebab tempat dia ok dan reasonable price. Kalo foot massage sejam RM20. Oklah kan.....

Before urut, kena rendam kaki dulu dalam air suam campur serbuk urut daripada susu. Part ni yang best. Rasa rileks je kaki ni.

Dah puas urut, pekena Sambal eco fish kat Sugar Bun. Nyum..nyum...tapi kali ni ikan tu garing sangat. Sampai melentik ikan tu. Macam makan ikan kering lah plak....

Lepas ambil Sofea dari nursery, bawak pegi main kat playland Boulevard plak. Nak mengisi masa bosan hari Sabtu lah kan...

Sofea dah pandai main slide. Naik tangga turun tangga pun dah stable. So takdelah takut sangat kalo bawak dia main tempat macam ni.

Relax je dia gelongsor....Banyak-banyak slide kat situ, slide yang kuning pusing-pusing ni dia punya favourite. Balik-balik main slide ni. Pening aku....

Dah puas dari atas ke bawah, ni nak panjat dari bawah ke atas pulak. Ish, memacamlah Sofea ni...

Tengok, panjat ala-ala wall climbing pun dah boleh.

Dah boleh gak naik mainan yang ade spring ni sendiri. Lepas tu dia hayunlah badan sekuat hati.

Dah penat main dah. Masuk je dalam kereta Sofea terus capai susu yang kakak nursery buat tapi tak sempat minum, teguk sampai habis lepas tu alih-alih tengok dia dah tertido cam tu. Kesian.....Aku tengah drive, tak dapat nak baringkan seat tu.

Good news. Pagi ahad ni encik hubby balik. Yey yey! Aku dapat hidup normal kembali....

1 comment:

ween said...

cpt nya, rasa mcm baru je skejap x jumpa tp sofea dah improve byk!