Monday, August 16, 2010

Sedih di bulan Ramadhan

Mana tak sedih, pagi-pagi Ahad bukak pintu freezer, tengok ice pack tak beku. Terus menggelabah tengok frozen EBM. Huaaaa.... semua susu ku cair. Rupanya semalam tutup pintu freezer tak rapat masa nak simpan ice pack. Dahlah pagi tu tengah kelam kabut bersiap nak gi kerja gak. Sepatutnya hari Ahad kena sambung tido pagi. Tak breakfast lah katakan.......Dapat plak kesedihan frozen EBM rosak. Sedih...sedih....

Stok EBM yang tak seberapa dah rosak. Selamat yang 3 botol bawah tu belum cair. Boleh diselamatkan lagi. Sepatutnya time bulan puasa ni lah frozen EBM sangat penting nak ganti production merudum. Jenuh lah nak buat stok balik.

Susu-susu rosak. Buang je lah walaupun sedih. Aku agak beruntung sebab Sofea punya demand kepada EBM ni tak tinggi. Jadi walaupun takde stok EBM sangat, dia still ok. Sofea memang suka susu fresh dari ladang. Hahahaha....

Walaupun stok EBM ni dah takde, aku berharap agar misi penyusuan penuh untuk Sofea dapat diteruskan hingga dia 2 tahun. Ya Allah, permudahkanlah urusan hambamu ini dalam memberi susu badan sepenuhnya kepada anaknya sampai umur 2 tahun. Amin......

5 comments:

Hada Masayu said...

zueba, how do u do that? hebatnya pumping EBM smpi sekarang..apa ko makan? aku dh xpam..kat taska supply formula...but deep in my heart, aku nak fully BF...ada harapan lagi tak nak start over again?? :(

Moments to Remember said...

hada, aku just pump macam biasa kat office. 1 hari 2 kali. bulan posa byk makan kurma ngan spirulina. yg selebihnya aku berdoa dan bertawakal je. kalo ko nak try lagi boleh aku rasa. yg penting kena consistent pump. go hada go hada!

hikmah said...

zuera! ameen to ur prayers!

Liz said...

owh, x suka bila jadi mcm nie. sy pernah terkena 2 kali. 2-2 nangis. tp masa kali pertama kena, mmg nangis over sgt ah sampai mata bengkak-bengkak. dah la time tu anak kecil lagi.

tp slowly, kumpul balik. takpe, doa tu yg penting. minta Allah bykkan susu kita sebab rezeki susu tu datangnya dari Allah

Aku la said...

macam mana nak tau ye EBM dah rosak?