Sunday, July 11, 2010

Weekend ini

Kisah jaring

Akhirnya kami berjaya pasang net kat corridor rumah ni. Walaupun rasanya pagar tu agak rapat. Safety first.

Ini budak yang suka duk main kat area ni. Especially time aku sidai baju. Dia suka betul intai orang swimming kat pool bawah tu. Aku plak gayat tengok dia buat macam tu. Kitorang duk level 8. So bahaya....

Align LeftCak!! Muka budak tak gayat tinggi.....

Kisah tupperware

Baru memborong Freezermate dari tauke tupperware di opis. Hasilnya......

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Borong ikan untuk masak next week. Harap-harap tupperware baru bagi aku semangat nak masak dan makan kat rumah. Hehehehe.....

Kisah geram

Tengah hari tadi aku rasa sangat geram. Tengah bersemangat nak masak, tiba-tiba aku tak jumpa bekas untuk blender bawang. Puas cari satu rumah. Bawah sofa, dalam drawer, dalam almari, semua bilik tido, bilik air. Tak gak jumpa.

Tiba-tiba tergerak nak cari kat sini.


Huaaa......Rupa-rupanya ada budak dah sorokkan bekas blender kat dalam beg crocs ni.

Muka tak bersalah. Boleh sambung main dengan bekas ni bila aku keluarkan dari tempat sorokan. Muka innocence yang buat aku tak jadi nak marah.



4 comments:

kemaryahya said...

aku pun dah rembat tupperware ni. hehehe.

ama said...

sofea nak main masak2 kot.. hehe

Moments to Remember said...

kema, last month nye promotion mmg berbaloi-baloi.

ama, aku rase betul jugaklah. nak main masak2 kot.

Hada Masayu said...

a'ala, aku HARUS GILE rempat tupperware..by d way, lawak aa sofea..mesti ko yg geram terus jadi nak tegelak kan, hehe..aku pn penahje experience bnda yg sama..