Sunday, November 15, 2009

Malam yang mencemaskan

Malam-malam Sofea memang tido sekatil aku. Walaupun dia ade katil sendiri, agak leceh nak suruh dia tido kat situ. Kalo dia nak susu senang sket kalo tido sama. Takdelah nak jalan ke katil dia, angkat, susukan pastu letak balik dalam baby cot. Kan leceh camtu. Satu malam bukan sekali je bangun. Tapi banyak kali. Last-last baby cot tu kitorang letak kat hall.

Biasenya Sofea tido kat tengah-tengah lah. Selamat sket. Tapi kalo kena tukar posisi nyusu, sebagai isteri yang nak husband nya tido aman, terpaksa aku angkat dia letak hujung skali sebelah dinding. So far selamat. Dia bukannya pandai gerak-gerak sangat. Lagipun risiko nak jatuh tu memang takdelah sebab ada dindingkan. Tapi malam tadi memang betul2 buat aku cemas kejap. Tersedar tengah malam, tiba-tiba tengok Sofea takde sebelah aku. Seingat aku dia memang suka tido celah ketiak je. Tup tup aku terpandang dia kat celah dinding ngan katil tu. Senyap je tertiarap senget kat celah katil. Risau betul sebab takut dia lemas kat situ. Cepat-cepat angkat. Pas angkat je terus dia melalak sekuat hati macam tido dia tergangggu. Fuhhh, lega....

Pengajaran dari malam tadi, kena selitkan bantal kat celah katil kalo ya pun nak letak dia hujung sekali. Sofea dah boleh guling-guling. Tengah tido pun boleh berguling. Tapi x sangka lah sampai guling terselit celah katil pun pasrah je. Mungkin best lagi kot tido kat celah-celah ni.

1 comment:

kemaryahya said...

oit! takut bole tak????
pengajaran..pengajaran..
p/s : aku selalu je tgk2 najmi ni..tgk pernafasan dia ok ke tak..
sejak ada baby ni asik risau aje pasal najmi..mudahan sume ok je..