Saturday, August 15, 2009

Gemuk...

Title kali ni sangat direct. Ye kawan2, aku sudah menggemukkan diri. Semalam baru perasan selepas dapat weighing scale free hasil daripada redemption from Maybankard. Selama ni memang tak perasan sangat sebab tak ade penimbang di rumah. Penimbang kat wad plak rosak. Kalo aku naik, dia mmg bagi reading yang aku rasa selamat. Kurang 7kg daripada yang sebenar. Kalo sesapa yang kenal aku masa belajar dulu mesti tahu. Bilik aku memang ada penimbang dan setiap hari aku akan timbang. Then semangat nak berdiet tambah exercise. Memandangkan skang dah ade zon selesa iaitu bersuami dan ada anak, aku dah tak kesah diet2 lagi. Jadi, inilah hasilnya skarang. Aku put on weight 20kg sejak habis belajar. Huwaaaaa, tak sanggup tengok cermin lagi.

Jadi sempena bulan Ramadhan yang bakal tiba, aku berharap (bukan berazam...harap je) aku dapat kurangkan berat at least 4kg. Ditambah lagi aku fully breastfeed Sofea. Pray for my success ok.


Nilah jenis weighing scale yang aku dapat. Sangat suka sebab cita2 nak ada penimbang digital dah tercapai. Dapat free plak tu. Tak sia2 bershopping pakai Maybankard.

Tak perlu diexplain lagi. Gambar di atas dapat ceritakan segala-gala.

4 comments:

areknee said...

mcm takde beza je kedua2 gambo tu.. yg nmpk beza dr xde sofea jd ade sofea la.. hahahahhaa

Azureen Azlan said...

hahaha.
tau xpe.
xada beza pun.
sama je.
Ngeee :D

kemaryahya said...

aku suke kawan aku berazam utk kurangkan berat badan. sb skang ni aku pun mcm geram je nak kurangkan berat badan.
selamat berjaya zura!

Syera said...

aku ingat timbang ko kat hostel dulu..

Hmm..aku pun naik badan..

Rajin ko update blog skrg.. Aku lak yg brain freeze..dah start masuk keje, takleh pikir utk blog dah..